Podnikanie s vlastnou značkou oblečenia je dobrým štartom vášho biznisu

Pracovný týždeň so štyridsiatimi hodinami, každý deň od deviatej do piatej strávený povinnosťami a nádielkou roboty, ktorá vás až tak veľmi nenapĺňa, nie je vysnívaným scenárom pre mnoho z vás. Najmä mladí, ambiciózni ľudia vidia dnes potenciál v práci na voľnej nohe či vo vlastnom podnikaní a neboja sa začať, kým nemajú rodinu, ktorú treba zabezpečiť alebo hypotéku, ktorú je nutné pravidelne platiť. Avšak, aj starší môžu popri svojej práci vyskúšať šťastie a prípadne sa po čase osamostatniť.

Nestraťte príjem

Začiatky podnikania však nie sú úplne jednoduché a už vôbec nie isté. A to je dôvod, pre ktorý sa mnoho ľudí vlastného biznisu vzdá alebo sa do neho nikdy nepustí. A to môže byť škoda! Podnikanie je risk, ale ak si ho správne a rozumne naplánujete, môže byť pre vás obrovským ziskom. Nechoďte do biznisu bezhlavo a skúste mať popri ňom ešte ďalší príjem, aby ste zrazu nemali financie na bežné výdavky spojené s každodenným životom.

V prvom rade si musíte rozmyslieť, čomu by sa vaše podnikanie malo venovať. Ak máte niečo, v čom ste naozaj dobrí, voľba je jasná. Ak vás však nič také nenapadne, môžete vyskúšať podnikanie s vlastnou značkou oblečenia a čo je najlepšie, takýto druh podnikania zvládnete na začiatku aj popri stálej práci. Prvá otázka, ktorá vám určite napadla, je tá, ako vôbec začať. Poradíme vám.

Analyzujte a buďte pripravení

Ako pri každom inom podnikaní, by ste si mali vypracovať aspoň základný biznis plán. Nemajte obavy, nikde ho nebudete odovzdávať, je len pre vás, takže formu, akú zvolíte, je na vás. Ciele, ktoré si nastavujete, musia byť merateľné, reálne, špecifické a časovo vymedzené. Tiež si musíte urobiť finančnú analýzu trhu a finančný plán s rezervami, nakoľko pri podnikaní sa vždy vyskytnú nečakané, menšie či väčšie výdavky.

Do vášho sortimentu môžete zaradiť ako hlavný produkt tričká s potlačou, ktoré musia mať dobrý nápad. Ten získate len hĺbkovým preskúmaním trhu a ponuky vašich budúcich potenciálnych konkurentov. Zároveň musíte vedieť, kto je vašim zákazníkom a cieľovou skupinou a produkt prispôsobiť. Neskôr je určite možné a aj očakávané, že by ste pridávali nové produkty do sortimentu. Dobrou voľbou sú látkové tašky s potlačou, ktoré dnes využívajú ľudia čoraz viac, a to najmä z ekologického hľadiska.

V neposlednom rade sa musia o vás ľudia a potenciálni zákazníci dozvedieť, aby si produkty kúpili. To sa vám dnes podarí najmä vďaka online svetu. Základom na vašom e-shope či blogu musí byť optimalizované SEO a ideálne dobre nastavená PPC (z angl. pay per click – platíte za preklik) reklama. Bez sociálnych sietí sa nezaobídete a ak k nim nemáte vzťah, je vhodné si niekoho najať, kto sa vám o ne bude starať a komunikovať s fanúšikmi. A na záver je vhodné zvážiť platené spolupráce s ľuďmi, ktorí majú veľký dosah a fanúšikovskú základňu, prípadne pravidelne organizovať súťaže o vaše produkty. Návratnosť investícii bude vysoká.

Foto: Pixabay