Oplatí sa šetriť na webe?

A tým teraz nemyslím šetrenie také, že hľadáte eshop, kde nájdete lacnejší tovar. Myslím tým, či sa oplatí šetriť pri tvorbe webu? Rozhodne nie. A čo sa oplatí pri tvorbe webu robiť? Priplatiť si za kvalitu. Ale nie také priplatenie, aké je bežné v štátnych tendroch, kde za niekoľkonásobne vyššiu cenu dostane štát niekoľkonásobne horšie služby. Priplaťte si za profesionálov, ktorí vedia, ako má web vyzerať. Šetriť budete inde, tam, kde to vaši zákazníci nijako nepocítia. Kúpte si repasované diely na auto, repasovaný notebook či telefón a ušetrite radšej takto.

Ako by mal vyzerať webdizajn?

Webdizajn je ako móda – každý rok dominujú iné trendy. Tento rok dominuje lineárna štruktúra. Žiadne preklikávanie sa cez stránku, ale scrollovanie – máte šancu ukázať navštevníkovi to, čo chcete, aby videl. Používajte infografiky, nikto nemá toľko času, aby čítal dve normostrany, ako sa vám niečo podarilo. Ukážte to graficky. Vložte na stránku google maps s vašou adresou – pomôžte ľuďom, ktorí vás chcú navštíviť. Minimalizmus, jednoduchosť, čistý dizajn, prehľadnosť, intuitívnosť, takto vyzerá kvalitný a moderný webdizajn v roku 2015.

Na čo si dávať pozor pri tvorbe webu?

Štruktúru svojho webu konzultujte s user experience dizajnérom, nechajte si poradiť a netrvajte na svojom len preto, že to platíte vy. Úspešná tvorba www stránok je aj vtedy, keď počúvate rady a názory tých, ktorí na nej pracujú. Len vtedy sa posuniete a urobíte zo svojej stránky kvalitný produkt. Nezabúdajte na to, že je to hlavný kanál na vaše selfpromo. Nebudete sa hádam prezentovať cez niečo, čo nemá úroveň. Potom by ste v očiach návštevníkov či potencionálnych zákazníkov veľmi nestúpli. Dôležité je, aby ste projekt nenaháňali a neunáhlili, pretože čo? Pretože práca kvapná, málo platná. Nešetrite, investujte, vráti sa vám to. Niekoľkonásobne.

Foto: ©canonlife/fotky&foto