Nový trend internetovej reklamy

Reklamy, banery, slogany, propagačné materiály. Každý, kto chce svoj produkt, službu, firmu či osobnosť spropagovať a dostať do povedomia, musí určitým spôsobom zainvestovať do reklamy, ktorá však musí byť účinná a priniesť očakávaný úžitok. Tým môže byť či už zvýšený predaj, obrat, väčší počet zákazníkov, fanúšikov, viacero recenzií, dopyt, alebo zvýšená čítanosť webových stránok. V minulosti šlo najmä o reklamu v televízii, letáky v schránke či billboardy. Dnes? Máme tu nový trend internetovej reklamy, na ktorej bohatnú viaceré strany.

Sila sociálnych sietí posunula teda reklamu do iných rozmerov. Na facebooku môžete vidieť platenú reklamu takmer všade – na bočných paneloch i na hlavnej stránke. Model PPC je mimoriadne atraktívny, nakoľko platíte za kliky a môžete veľmi dobre cieliť reklamy. Relevancia je kľúč k úspechu. Na youtube tomu nie je inak, banery sú priamo vo videách. Internetové magazíny na tom nie sú inak. Avšak, novodobá reklama sa dostala až tak ďaleko, že ľuďom, ktorí majú na svojich profiloch, blogoch, kanáloch či stránkach určitý počet zhliadnutí či fanúšikov, platia za propagáciu seba, produktu, služby či spoločnosti.

Stačí mať sledovateľov

Ak teda máte pocit, že počet ľudí, ktorí vás sledujú na internete, je postačujúci, potom je len na vás ako ho využijete. Mnohé firmy chcú mať len reklamu umiestnenú na internete, no veľké množstvo spoločností pracuje tak, že vzorku svojich produktov pošlú internetovo sledovanej osobe, tá ju vyskúša a následne zhodnotí. Prípadne sa s produktom alebo iným predmetom reklamy odfotí a k článku, videu alebo postu pripojí aj fotografiu.

A všetkým ľuďom, ktorí osobu sledujú, sa tak do povedomia dostane práve konkrétny produkt. Ak niekoho sledujete, je pre vás zaujímavý a nechávate sa ním inšpirovať. A práve to je dôvod reklamy prostredníctvom týchto osôb. Ľudia skúšajú to, čo vidia u niekoho, koho obdivujú a chcú mu byť podobní. Preto ak uvidíte na instagramovom profile vašej obľúbenej „food-porn“ blogerky, že propaguje určitú značku a typ napríklad mixéru a tvrdí, že je dobrý, v prípade, že si budete kupovať mixér, zrejme zvolíte presne ten istý.

Ilustračné foto: pixabay.com