Impulzívne míňanie – strašiak pre naše peňaženky!

Je to móda, zlozvyk alebo úplná hlúposť? V podstate z každého niečo. Sme zaplavení komerciou a tá ohrozuje aj naše zdravé “sedliacke“ zmýšľanie. Neprepadnime niečomu, načo existuje konkrétne riešenie. Už aj bohatí ľudia sa naučili šetriť. Súčasná doba praje len pripraveným a rozvážnym. Presne takýto postoj si treba zachovať aj v oblasti financií a úspor.

V každom obchodnom centra na nás číha impulzívne míňanie. Je to presne tá situácia, keď do obchodu vstúpite s plnou peňaženkou a domov sa vrátite s pár drobnými. Nie je to vôbec rozumné. Už vôbec nie, ak na “rozhadzovanie“ naozaj nemáte. Impulzívne míňanie vyplýva z toho, že sme si z nákupov spravili životný štýl, v ktorom sa čoraz častejšie presadzujeme. Z dlhodobého hľadiska je to neracionálne. Stále treba myslieť aj na zadné (finančné) dvierka.

Nakupujte systematicky

Nakupujte s prehľadom, s nákupným zoznamom a v pokojnej atmosfére. Ak ide o nákup bežného spotrebného tovaru (potraviny), vždy sa upriamte na to, čo nasýti každého člena rodiny. Potraviny sú drahé a zbytočné vyhadzovanie sa neoplatí.

Dávajte si pozor aj na veľké zľavy a nákupy v objemných kartónoch. Po jednej zľave príde ďalšia a vy zistíte, že okrem oleja a múky nič iné v kuchyni ani nemáte. Stačí sa orientovať v rámci spotreby približne na jeden kalendárny mesiac. Veď aj nákupné centrá sa v zľavách pretekajú. A čo ponúkajú dnes jedni, budú zajtra hneď traja. Pritom ani každá zľava nemusí byť zľavou. Na to zväčša prichádzame až doma… Keď impulzívnosť a radosť z nakupovania upadne.

Vždy sama a len ak niečo potrebujete

Ak si vediete vlastnú domácnosť,  na nákupy odchádzajte buď sama alebo len s partnerom. Žiadne ukecané kamarátky ani deti. Tí najmenší chcú toho vždy najviac. Nerozumejú sa tomu a vás množstvo zbytočností bude stáť ďalšie financie. Z nákupov sme si urobili nezmyselné záľuby. Láka nás reklama svojou dokonalou grafikou, tovar v tom najlepšom obale a sezónne výpredaje. Aj tomu sa dá predsa povedať Nie!

Foto: pixabay.com