Firemná vizitka – prehľadná a štýlová zároveň

Obchodné meno a firemná prestíž sa dotvára aj prostredníctvom takých maličkostí, akými sú prehľadné vizitky. Ich prvotná funkcia sa nezakladá na jednoduchom vložení do priehradky v peňaženke, ale spĺňa serióznejšie priority. Vizitky obsahujú stručnú a vecnú informáciu o vašom firemnom pôsobení na trhu. Musia výstižne podať všetky potrebné údaje a na potenciálnych klientov zapôsobiť štýlovým dizajnom.

Najlepšia vizitka je presne tá, ktorú si dotyčný hneď odloží na určené miesto v peňaženke. Neodsúva ju na svojom pracovnom stole, ani ju nepodá deťom, aby mali niečo zaujímavé na hranie. Ak u záujemcu vzbudí toľkú zvedavosť, že čo sa naozaj skrýva za týmto prezentačným kúskom papiera, máte ďalší plusový firemný bod.

Naozaj záleží aj na takýchto, povedzme maličkostiach. Niekedy sa práve vizitka stáva prvým informačným kanálom o vašich produktoch či službách. Týmto prezentujete nielen svoju obchodnú pozíciu, ale aj vlastnú osobnosť a snahu vytvoriť jeden celostný obraz. Obraz, kde sa spája oficiálne so súkromným, úradnosť s efektnými estetickými prvkami.

Vizitka ako nezmazateľný prehľad o vašom pôsobení na trhu

Firemná vizitka musí predovšetkým obsahovať potrebné kontaktné údaje o firme, aby vás zákazník mohol jednoducho vyhľadať. Rozhodne nenechávajte v obehu vizitky, ak ste čo i len zmenili e-mailovú adresu alebo v tom komplikovanejšom prípade sídlo firmy. Tým si vplyvný obraz u svojich potenciálnych zákazníkov rozhodne nevybudujete.

Pri týchto kontaktných údajoch nezabúdajte uviesť pod meno vaše pracovné obsadenie, funkciu, ktorú vykonávate. Umožníte tým záujemcom možnosť zefektívniť prvotnú komunikáciu s vami alebo s iným zamestnancom vo firme. Dôsledne by ste mali uvádzať informáciu o vašom telefónnom čísle.

Najužitočnejšie bude pripísať aj medzinárodnú predvoľbu, nech v tom majú jasno aj zahraniční klienti. Pre klientov, ktorí uprednostňujú online komunikáciu, venujte jeden riadok presnej a hlavne aktuálnej e-mailovej adrese.

Pri efektom farebnom doplnení vizitky stavte na maximálne dve farebné odlíšenia. To sa vzťahuje aj na typ písma či rôzne štýlové orezania. Sami zvážte, či je potrebné striedať farby ako na karnevale a sťažovať čítanie rôznymi vlnkovými typmi písma. Prioritná je predovšetkým kontaktná informácia o vašej firemnej pôsobnosti a nevyhnutné je nechať jasne vyniknúť aj obchodnému logu. Preto odporúčame vyberať farby, ktoré nezatienia logo. Buď sa rozhodnete pre jemnejšie odtiene z farieb použitých na logu, alebo pozadie vizitky vyplníte neutrálnymi farbami. Uplatnenie špeciálnych farebných, či efektov písma a orezania vizitky treba dostatočne zvážiť. Vytvárajte dizajn, aký sa predovšetkým páči vám osobne, len aby sa čitateľ, respektíve klient nestratil vo farbách a precenených riadkoch.

Foto: pixabay.com