Príbeh značiek: Takto vznikli ich názvy

Každá firma túži po vytvorení silnej značky, s ktorou sa ľudia stotožnia, ktorá predstavuje hodnoty a ktorú si vybavia už podľa loga či farieb. Čo však samotný názov značky? Čo znamená? Aký je za ním príbeh? Pozrite sa, ako vznikli názvy niektorých známych značiek.

Starbucks

Za vymýšľaním názvu kaviarenského reťazca sa skrýva doslova rozprávkový príbeh. Spoluzakladateľ Starbucksu Gordon Bowker a jeho kolegovia chceli, aby sa názov začínal na písmená ST, pretože sa im to zdalo dosť zvučné. Preto sa najskôr pustili do lustrovania slovníka a hľadali práve také slová, ktoré sa na tieto písmená začínajú. Neskôr vzali do rúk staré banícke mapy a našli tam banícke mesto s názvom Starbo. Bowker si potom spomenul na meno jednej z hlavných postáv z knihy Hermana Melvilla Biela veľryba. Pre túto knihu mal Bowker veľkú slabosť.

GAP

Prvý obchod otvorila americká módna značka Gap v roku 1969. Cieľ bol jasný – predávať dobré džínsy. Názov odkazuje na generačnú priepasť medzi dospelými a mladšou generáciou. Slovo gap totiž z angličtiny prekladáme ako medzera či diera.

Adidas

Existujú názory, že obľúbené topánky Adidas Originals nosia pomenovanie vďaka skratke pre „All Day I Dream About Soccer.“ Napriek tomu, že je to pekná myšlienka, milovníkov futbalu však zrejme sklameme. Názov Adidas je síce skratkou, no nie vety, ale mena zakladateľa spoločnosti Adolfa Dasslera. Ten začal vyrábať obuv po tom, čo sa vrátil z Prvej svetovej vojny. Názov v sebe spája jeho prezývku Adi a prvé tri písmenka z jeho priezviska.

Ak sa vám páčia topánky značky adidas, tak si ich môžete zakúpiť v e-shope eobuv.sk.

Nike

Značka Nike patrí k tým najznámejším prípadom. Názov výrobcu športového oblečenia je odvodený od mena gréckej okrídlenej bohyne víťazstva Niké. V tomto duchu vzniklo aj logo značky, ktoré by malo predstavovať krídlo gréckych bohov.

Foto: Bigstockphoto.com