Ste dobrý kolektív?

V práci trávime minimálne jednu tretinu dňa. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, že vlastne za svoj život sme najviac obdobia práve v pracovnom nasadení? Je to alarmujúce a to najmä z dôvodu, že mnoho ľudí svoju prácu nemá rado. Čo je však dôležité, je to, s akými ľuďmi v práci ste a ako spolu dokážete fungovať. Zlý pracovný kolektív dokáže ovplyvniť nie len vašu náladu a atmosféru v kancelárii, ale aj váš výkon.

Aký máte tím ľudí v práci vy?

Kolegov v práci si väčšina z vás nevyberá sama, a preto sa niekedy ľahko stane, že váš nový člen tímu nie je úplne podľa vašich predstáv a v osobnom živote by ste sa radšej jeden druhému vyhli. Avšak, niekto vyššie nad vami rozhodol, že budete spolu pracovať. A tu nastáva moment, kedy si jednoducho k sebe musíte nájsť cestu, inak vyše pracovné výsledky nebudú dostačujúce a minimálne jeden z vás bude možno musieť svoju pozíciu opustiť. Musíte sa naučiť akceptovať druhých ľudí a byť schopní spolu vychádzať.

Je to o komunikácii

Niekedy je veľmi náročné byť za dobré s každým vo vašom tíme, no ak chcete fungovať dobre ako kolektív a nemať zlú náladu len čo prekročíte prah vašeho pracoviska, mali by ste nájsť spoločnú reč. Často je lepšie vysvetliť si veci na rovinu ako ich dusiť v sebe. Ak máte na srdci niečo, čo vás na kolegoch hnevá, buďte k nim úprimní, uvidíte, že sa vám otvoria aj oni a nálada sa zlepší. Pracovať ako dobrý a zohratý tím je omnoho jednoduchšie, ako sa trápiť nad úlohami sám.

Naučte sa, že nie každý pracuje rovnako ako vy a nemusíte všetci súhlasiť so všetkým. Robte spolu brainstorming, oceňujte, ale aj sa konštruktívne kritizujte. Kompromisy sú v pracovnom kolektíve na mieste. A čo je asi najdôležitejšie, vyvarujte sa ohováraniu. Ušetríte si tak množstvo nepríjemných konfliktov.

Foto: pixabay.com