SEO pomôže vášmu biznisu rásť

Existuje veľa internetových podnikateľov, ktorí sa poriadne popálili – založili si eshop s pekným tovarom, ale za pár mesiacov prišli na to, že niekde robia chybu, lebo im nechodia žiadne objednávky. A práve veľké oči niektorých začínajúcich podnikateľov môžu za sklamanie a koniec biznisu. Jedným z dôvodom nízkej návštevnosti a slabých tržieb je aj podcenenie SEO. A je úplne jedno, či repasujete strmene, ktoré potom ponúkate v eshope, predávate ručne maľované kvetináče alebo oblečenie, SEO vám pomôže. Čo znamenajú tieto tri písmenká a ako fungujú v praxi?

google-76517_640

Čo znamenajú písmená SEO

Tieto tri magické písmenká sú skratkou pre „search engine optimalization“. A čo to v preklade do slovenského a hlavne ľudského jazyka znamená? Je to súbor úprav vašej webovej stránky tak, aby ste pri vyhľadávaní vášho kľúčového slova v Googli (ak predávate topánky, tak napríklad kľúčové slovo je „lodičky“) umiestnili čo najvyššie, ideálne na prvej stránke a prvom mieste. Pretože ak niekto hľadá lodičky a vašu stránku ukáže Google až na tretej stránke výsledkov, takmer nikto sa k nej nedokliká. A práve s týmto vám SEO pomôže – pomôže vám umiestniť sa čo najvyššie a zvýšiť vám tak návštevnosť.

seo-1288976_640

Ako sa robí

Hovorí sa, že aj žiadne SEO je lepšie ako zlé SEO. Nuž, je to pravda, pretože zlé SEO dokáže narobiť škody, ktoré kvalitný SEO špecialista bude odstraňovať mesiace a v niektorých prípadoch sú to desiatky mesiacov. V prvom rade je dôležité urobiť SEO analýzu, ktorá odhalí technické aj obsahové nedostatky webu – zlé zvolené nadpisy, nedostatok obsahu, nevhodnú štruktúru stránky, chýbajúce popisky v eshope či duplicitný obsah. Až na základe tejto analýzy sa vypracuje zoznam krokov, ktoré treba vykonať na vašej stránke, aby sa zlepšili jej pozície. Toto sa volá on page optimalizácia. Existuje však aj off page optimalizácia.

Ako pomôže

Medzi najúčinnejšie prostriedky off page optimalizácie patrí linkbuilding, teda tvorba spätných odkazov z cudzích webov smerujúcich na vašu stránku. Na čo je to dobré? Google vo svojich výsledkoch zoraďuje stránky podľa relevancie a čím viac odkazov smeruje na váš web, tým relevantnejší v očiach Googlu je. Ale pozor, tieto linky musia mať určitú kvalitu a musia byť prekvapivo relevantné. Čím relevantnejšie vníma Google vašu stránku, tým vyššie sa umiestňuje, a teda máte vyššiu návštevnosť a z toho vyplývajúce aj vyššie tržby. Chcete sa dozvedieť viac o SEO? Navštívte stránku Seocentrum.sk.

Foto: pixabay.com