4 SEO tipy, ktoré sa oplatí vedieť už na začiatku podnikania

Je samozrejmé, že rast vášho podnikania čiastočne závisí na vašej schopnosti dominovať vašej konkurencii a držať si čo najvyššie miesto vo vašom online biznise.

Ak ste sa dostali k podnikaniu a chcete poraziť vaše odvetvie, existuje niekoľko krokov, ktoré si je dobré nastaviť, aby ste pochopili zmýšľanie vašich zákazníkov a poskytli im správny obsah. Hĺbková analýza a príprava stratégie sú fundamentálnym riešením pre dobre nastavené kampane. Digitálne marketingové agentúry sú práve špecializované na nastavovanie online stratégií na takej úrovni, ktorá dokáže ich klientom priniesť postupný rastový potenciál.

Online výskum konkurencie je jedným z mnohých úloh, ktoré pomôžu firmám vyladiť svoje digitálne marketingové stratégie.

V ideálnom prípade by sa mal vykonávať v skorom štádium pri zakladaní podnikania.

Či ešte len plánujete urobiť prvý online krok alebo už začínate byť v digitále trochu doma, no stále nepoznáte svoju konkurenciu, tieto 4 kroky vám môžu pomôcť dostať solídny insight ako konkurencia zlepšuje svoju viditeľnosť, rast a budú vás sprevádzať s možnosťami, ako pracovať v online svet ešte lepšie.

  1. Identifikujte svojich SEO konkurentov

SEO konkurent je niekto, kto organicky obsadzuje pozície vo vyhľadávaní a to hlavne pri primárne vyhľadávaných kľúčový slovách a frázach.

Veľakrát sa stáva, že nielen, že sa SEO konkurenti a aktuálni konkurenti nezhodujú, ale ani ich nenájdete v rovnakom odvetví.

Vytvorte si zoznam kľúčových fráz, ktoré sa spájajú s vašim biznisom, produktami a servisom. Potom sa pozrite, kto na tieto slová linkuje a ak sa výsledok vyhľadávania zhoduje vo viacerých výrazov, môžete túto firmu považovať za svoju online konkurenciu.

  1. Využite nástroje na prieskum konkurencie

Existuje množstvo nástrojov, ktoré môžete použiť na získanie cenného pohľadu na vašu konkurenciu.

Majestic a SEMrush sú ideálne marketingové nástroje, ktoré môžete použiť na preskúmanie histórie, kľúčových slov a hľadaných výrazov konkurencie. Taktiež máte prehľad o vašich historických linkovaniach a referujúcich doménach.

  1. Skontrolujte ich spätné odkazy

Akonáhle ste definovali svojich najlepších SEO konkurentov, budete musieť skontrolovať ich linkbuilding portfólio. Spätné odkazy sú cenné, pretože ak sú odkazy zdravé, pomáhajú zlepšovať autoritu domény stránky. Avšak, ak sú odkazy zlú kvalitu, vyhľadávacie roboty ich môžu považovať za spam alebo v niektorých prípadoch môžu byť dokonca sankciované od Google.

Zdravý spätný odkaz by mal:

  • Prísť z lokality s vysokou autoritou domény
  • Byť dôveryhodný
  • mať obsah relevantný pre obsah na vstupnej stránke
  • Je „follow“ a nie „nofollow“

Následne sa pokúste linkovať na doménach, ktoré sú kvalitné a linkuje na nich vaša konkurencia.

  1. Analyzujte ich blog

Blogovanie je stále kľúčovou súčasťou každej digitálnej marketingovej stratégie. Okrem toho, že je potrebné prispievať na web s kvalitným, čerstvým a originálnym obsahom, taktiež ho treba zaplniť kľúčovými výrazmi.

Pamätajte, že blogy slúžia na viac účelov, ako je zlepšenie SEO. Dobrý obsah bude vychovávať a konvertovať zákazníkov, pokračovať v zainteresovaní existujúcich kupujúcich, vytvárať povedomie o značke a rozlišovať vás od podobných firiem.

Foto: pixabay.com